středa 4. listopadu 2015

Žbrdlinky

Pěti otázkové eseje na business jsem se zbavila, moje bystrá spolužačka učitelce oznámila, že nemá první esej, protože nepochopila zadání, čímž všem mírně poklesla čelist. Myslím, že bych tuto metodu taky mohla občas zaaplikovat...
Na matematice jsem pokračovala ve stereometrii a dál žasla nad naší učitelkou. Vzhledem k tomu, že dělám individuální studium, tak mi neustále klade na srdce, abych se ptala, nebude-li mi něco jasné. Když se ale zeptám, dopadá to zatím tak, že sedí vedle mě nad poměrně jasnými obrázky (dnes to byly další řezy jehlanem) a tvrdí, že: "It is so difficult to see".
Potom se mě ptala, jestli nechci modýlek, abych si to lépe představila. Tak jsem se ji snažila vysvětlit, že vím přesně, jak si to představit, jenom nejsem matematicky schopna dokázat, proč to tak je.
Nakonec odešla zase vysvětlovat něco třídě a když jsem přišla na to, jak to zdůvodnit a vysvětlila jí svůj důkaz, prohlásila něco jako, že "to je krásně jasně formulované a že je to jednoduché, ale hrozně těžké na to přijít a vůbec to tam vidět". Mno.
Nakonec jsem ještě napsala nově zadanou esej na business a teď půjdu pokračovat v Odysseji, už jsem skoro v půlce (!!!), ale je to záhul.
Odysseus už je dávno zpátky a teď bude dalších dvě stě stran chodit inkognito po městě a osnovat pomstu zpupným ženichům, kteří jsou věčně v lihu.
Jinak vedlejší pokoj kopletně vyklizen, i s umyvadlem a kobercem, vůně už je lepší.
Při učení latiny jsem narazila na slovo peius a pessimus a byla z toho úplně velde, po tom, co mi došla korelace se slovy pejorativní a jinými. Zároveň jsem si nějakou náhonou asociací (ty takové většinou bývají) vzpomněla na slovo žbrdlinky a šprušle a na naše hádky ve třídě, kde mi všichni tvrdili, že neexistují.

1 komentář:

  1. Opakovaně se u Tvých pozněmek, milá Terezo, velmi bavím! :-)
    Zdraví JR

    OdpovědětVymazat