neděle 20. září 2015

Máslová bašta a jiné dobroty

Včerejší večer jsemzdárně zakončila kosmetickou akcí, bonbńy a pleťovou maskou. Záhadou pro mě zůstává, jak jsem mohla zaspat budík, který Ester měla na jednu hodinu ranní. Velmi zajímavé.
Snídaně až v půl desáté, taková imitace rodinného života, neboť byla dole v common roomu, kde se všichni sešly v pyžamech a pojídali cereálie, jogurty a kroasány, které byly rozpečené v troubě, tedy krásně teplé.
V jedenáct jsem se převlékla do uniformy a odkráčela do kaple, kde byly vítány nové mladší studentky. Sborový oblek je překvapivě hřejivý, ale naštěstí dnes bylo osmnáct stupňů, ojoj.
Po odzpívání hymn a odříkání modliteb jsme odcházely, i ředitelka mi řekla, že to bylo pěkné, takže vše OK.
Obídek přinesl kuřecí se skvělou zeleninou (mrkev a zelí,...ale to zelí...).
No, od dvou začalo slavné vaření, kde jsme se pokoušely o Victoria Sandwich, což je buchta s buchtou a mezi tím je džem a krém. V zásadě se jedná o míchání cukru a másla v různých poměrech. Ve dvojici jsem byla se Sofií, která v životě nepekla, takže když byla odeslána dát máslo na chvíli do mikrovlnky, aby trochu změklo a dalo se rozšlehat, přinesla mísu podivného fluida, které nahřívala asi dvě minuty a jež potom vytvořilo těsto tak řídké, že jen zázrakem jsme dospěly ke stejnému výtvoru jako ostatní.
Zároveň měla tendenci mi práci komplikovat a přidávat krém v neadekvátních množstvích, protože věděla, že jako alergik na mléko nebude nucena výsledek požívat. Odcházela jsem s dortem, z něhož v kaskádách vytékal krém s džemem a jehož horní korpus při každém kroku opovážlivě popojížděl ke straně.
V housu byly k čaji připraveny hody, k našemu dortu přibylo domácí brownies, malinový koláč, muffiny, tyčinky a košíčky. Bylo mi potom trochu nevolno (ještě jsem po ochutnání všeho totiž chytře šla na večeři).
Místo kaple, kam už jsem podruhé jít nemusela, jsem se v šest odebrala do posilovny na dvacet minut. Uřícená jsem se navrátila do pokoje, kde jsem málem padla, ale při otevírání okna ve snaze o provětrání naší špeluňkyjsem byla rázně zastavena, neboť Ester byla zima.
Následně jsem prohlédla všechny poznámky od obětavců, kteří mě zpravují o dění ve škole, a s pocitem absolutní frustrace z chaotických zápisů z češtiny a neschopnosti porozumět výpočtům z fyziky jsem se rozhodla toho nechat, napsat blog a jít si lehnout do naší skvělé sauny.

1 komentář:

  1. Tak to jsi byla za Master-chefa, když Sofie nic neuměla. Jak se ten rýžový nákyp z koní hodí :-)

    OdpovědětVymazat